Tienduizend bezoekers varkensweekend en veel media-aandacht
De organisatie en deelnemers van het Weekend van het Varken kijken positief terug op het publieksevent. Ze zijn blij met de tienduizend bezoekers en het grote mediabereik. Deze editie werd voor het eerst opgezet door varkenshouders in samenwerking met The Pigstory.
De veertien deelnemende bedrijven hebben op 10 en/of 11 september hun boerderijen opengesteld. Naast het onbevooroordeeld kijken naar de varkens en wat leren over de werking van luchtwassers en de samenstelling van varkensvoeders, waren er diverse activiteiten opgezet. Met onder meer springkussens, graanbakken en kleurateliers in veewagens vermaakten kinderen zich volop.
Promotiemateriaal van The Pigstory als de Wuppies en de kleurkaarten vlogen volgens de coördinator van de POV-werkgroep Weekend van het Varken - The Pigstory, Pleun Leeijen, de deur uit. 'Het proeven van een lekker stukje varkensvlees van de bbq hoort er natuurlijk ook bij. En dat is allemaal gratis ook nog.'
Regionale en landelijke aandacht
Het varkensweekend begon op zaterdag regenachtig, maar sloot op zondag onder prima gesternte af. In het hele weekend zijn volgens Leeijen in totaal tienduizend bezoekers op de been geweest op de verschillende locaties. 'Regionale, maar ook landelijke pers heeft volop bericht over het Weekend van het Varken en daar zijn wij als organisatie erg blij mee. Daarnaast is er ook veel bereik geweest via onze socialemediakanalen en hebben bezoekers talloze prachtige foto's gemaakt en gedeeld.'