Oost+west%2C+thuis+best
Blog
©

Oost west, thuis best

Een bekende kreet en maar al te waar gebleken wat mij betreft. Op het moment dat ik deze blog schrijf, ben ik net weer aan het werk. Meer dan tevreden kijk ik terug op de vakantie 2017 in “Rund Um Hause”.  U zult wel denken niet weggeweest? Ik moest dit 'thuisblijven' de afgelopen tijd vaak uitleggen aan mensen in mijn omgeving. Bijna onmogelijk, maar het is ons gelukt.

Sinds februari heb ik voor mijn werk al de nodige reizen gemaakt. Alleen al op de KLM-app staan 12 reizen ofwel 24 vluchten. Net voor mijn vakantie was ik in Spanje waar het toen al 40 graden was. Prachtig land hoor, mooie bedrijven, mooie natuur, prima eten, goede wijn etc. Bedrijven bezoeken met die tropische hitte is trouwens wel een uitdaging. Luchtkoeling is zeker geen luxe! Lunch met de airco op 150% verveelt echter snel. En avondeten om 22 uur als het nog steeds 37 graden is, is ook pittig. En 's nachts de airco in het hotel op slow zetten en iets warmer slapen om longontsteking te voorkomen.

Na Spanje stond er ook nog een zakenreis naar Rusland op het programma. Ook een prachtig land en een prachtig fokbedrijf bezocht dat vorig jaar is gestart met 5000 zuivere lijn dieren en het produceren van TN70. Die week was het 31 graden. Met een beetje regen en dus benauwd. Het hotel was keurig, echter airco leek wel een startende Harley. Dus de nachtrust was matig.

Het was dus een plezier om weer thuis te zijn. Eigen bed, eigen tuin, eigen koelkast, lekkere Hollandse pot, temperatuur van 20 tot 25 graden. Goed geslapen (zonder airco) en fit opgestaan met de buren die om 7.30 uur starten met klussen. Ontbijtje buiten op de eigen tuinstoel met zicht op mijn racefiets.

Toch nog één nachtje hotel tijdens mijn vakantie. Tijdens een fietstochtje samen met mijn vrouw naar Katwijk aan Zee. (120 kilometer). Enige nadeel was: op de heenweg kwam de wind uit het westen met kracht 3. De dag erop, de terugweg, hadden we de wind in de rug met kracht 4. De tocht verliep zonder grote problemen; één lekke band en een navigatiefoutje dat 50 kilometer extra betekende. Mijn vrouw, nog niet echt een geoefende toerfietser, hield zich dapper en heeft niet geklaagd. Alleen waren we iets later thuis dan gepland.

Kortom omgeving bepaalt prestatie en welbevinden. In mijn geval is dat dus: Oost west, thuis best!