Met een QR-code op varkensvleesproducten krijgen consumenten de komende tijd meer inzicht in de herkomst van vlees. De OR-code leidt naar een site van Albert Heijn en vandaar naar de nieuwe website van Good Farming Star. Daar komen de varkenshouders prominent in beeld.
De QR-code op het varkensvlees moet consumenten meer inzicht geven in waar hun vlees vandaan komt. Het gaat om een proef van Albert Heijn, Vion en ZLTO. Het ministerie van Economische Zaken ondersteunt de proef omdat de overheid het belangrijk vindt om de transparantie in de voedselketen te vergroten.
Op de nieuwe Good Farming Star website komen momenteel vier varkenshouders al prominent in beeld. De komende maanden worden dat er meer. Annemarie en Herbert Noordman uit Lemelerveld, zijn de varkenshouders die bij het grote publiek al bekend kunnen zijn, zijn. Annemarie is al te zien geweest in de reclame van Albert Heijn. Van hun bedrijf is ook een filmpje gemaakt. Van de andere drie bedrijven: Jaap en Jan Kreuger, Joost en Sjoerd Waijers en Paul Horevoorts staan foto’s en tekst op de site.
De website www.goodfarmingstar.com laat verder via een kort animatiefilmpje het productieproces van het Beter Leven vlees zien. Verder is er onder andere de mogelijkheid om vragen te stellen.