Na de eerste tien bestaansjaren heeft DLV Advies haar naam aangepast naar DLV Advies en Resultaat. De organisatie heeft ervoor gekozen zich nadrukkelijker te profileren, onder meer door een nieuwe huisstijl en een nieuwe bedrijfsnaam.
DLV heeft 10 jaar geleden de transitie gemaakt van publiek naar private adviesdienst. De huidige directeuren Paul Bens en Herrold Lammertink namen per 1 januari 2006 de organisaties over van het ministerie van Economische zaken. Dit ministerie was decennialang eigenaar van DLV en haar rechtsvoorgangers.
Volgens Bens past de nieuwe naamgeving beter bij een veranderde veehouderij en varkenshouderij in het bijzonder. “We willen meer zakelijkheid uitstralen, omdat de klant van morgen niet iedereen meer zijn zegje laat doen, maar op zoek gaat naar specialisten die hem echt kunnen ondersteunen.”
Marco Hol, adviseur varkenshouderij viert ook een jubileum: hij werkt al ruim 25 jaar bij DLV. Ook hij merkt de mentaliteitsverandering op in de sterk geprofessionaliseerde sector. “De varkenshouder van tegenwoordig verwacht meer dan een antwoord als hij een adviseur inschakelt. Van oudsher hadden wij een adviserende rol in het verbeteren van de technische resultaten, maar er zijn genoeg andere partijen die daarin adviseren. Wij richten ons op adviesdiensten waar we ons echt in kunnen onderscheiden, zoals schade-expertise. Met de schaalvergroting zijn de risico’s groter geworden en dus ook de impact ervan.”