Klanten+DanBred+krijgen+realtime+hulp+op+afstand
Nieuws
© John Lamers

Klanten DanBred krijgen realtime hulp op afstand

DanBred biedt fokbedrijven direct realtime hulp op afstand. Ook kunnen klanten van de Deense varkensfokkerijorganisatie op afstand hun fokberen of fokgelten uitzoeken. Dat kan met een speciale headset met camera waardoor de adviseur of klant op afstand precies ziet wat de dierenverzorger in de stal ziet.

DanBred heeft samen met het Deense bedrijf Innomize een systeem ontwikkeld: Augmented Reality Remote Assistance. Daarbij wordt gebruikgemaakt van de cameratechniek van RealWear.

De adviseur en de klant hebben direct contact via het beeldschermpje van de DanBred Glasses voor het linkeroog van de dierenverzorger. Daarop zijn boodschappen te zien die via een smartphone of computer worden doorgegeven. Ook directe communicatie via de headset is mogelijk. Omdat het beeldscherm niet vlak voor het oog zit, kan de dierenverzorger gewoon zijn of haar werk doen en het scherm kan ook eenvoudig worden weggeklapt, legt Johnny Djurslev van Innomize uit.

Twintig talen

In het apparaat zit een ruisonderdrukking en de boodschappen op het scherm kunnen direct in twintig talen worden vertaald, zodat een Deense expert als Trine Lund Pedersen bijvoorbeeld adviezen kan geven aan een fokker of klant in Thailand.

De ontwikkeling van het systeem is in stroomversnelling gekomen door corona. Omdat hiermee stalbezoek veel minder nodig is, levert het een flinke bijdrage aan de bioveiligheid. Varkenshouders krijgen direct advies en het bespaart veel reistijd en daarmee CO2-uitstoot.

Bekijk meer over:

Stelling

Loading

Weer

  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
  • Dinsdag
    10° / 7°
    65 %
Meer weer