Sinds begin dit jaar timmert Team Agro NL flink aan de pr-weg. Op basis van donaties verwacht het boereninitiatief de campagnekas te spekken. Als alle 50.000 boeren en tuinders in Nederland Team Agro NL steunen met 50 euro per jaar, komt per jaar 2,5 miljoen euro beschikbaar voor een krachtig en eenduidig promotieoffensief voor de hele agrarische sector.
Voor nog geen 1 euro per week profiteert volgens Team Agro NL iedereen van de krachtenbundeling in sector-pr. Binnen een dag na het van start gaan van de donatie-actie stroomden de euro’s al binnen. Vele boeren, tuinders, vissers, agrarisch gelieerde bedrijven en zelfs burgers hebben in totaal al enkele duizenden euro’s gestort op het rekeningnummer van Team Agro NL (NL75RABO0327219378).
On tour
De roep om een krachtig en vooral structureel pr-offensief door en voor boeren is volgens de initiatiefnemers groot. Boeren en tuinders zijn het zat om een speelbal te zijn en willen de negatieve beeldvorming van de Nederlandse land- en tuinbouw zelf aanpakken. Samen met het bestuur van stichting Team Agro NL nemen boeren en tuinders de regie over hun eigen verhaal. Het belang van het bundelen van krachten ventileert Team Agro NL op sociale platformen en in de media, maar ook tijdens speciale informatiebijeenkomsten voor boeren en tuinders op diverse plekken in Nederland.
Op woensdagavond 21 februari staat er een bijeenkomst gepland bij varkenshouder Johnny Hogenkamp (Farm Focus in Dalfsen). Een dag later bij leverancier van technieken voor kuikenbroederijen Hatchtech in Veenendaal. Op 7 maart in Boerderijmuseum De Pothaar in Bathmen en 28 maart bij CAV Agrotheek in Wieringerwerf. Op 22 en 28 maart vinden boeren en tuindersbijeenkomsten plaats in Zuid-Nederland en Noord-Nederland.