Vion+herpositioneert+zich+richting+einde+jaar
Nieuws
© Vion

Vion herpositioneert zich richting einde jaar

Marktontwikkelingen nopen Vion veranderingen door te voeren in de organisatie van de activiteiten. Werken aan een duurzame groeistrategie, noemt het Nederlands-Duitse voedingsmiddelenbedrijf dat. Deze herpositionering is ook onderwerp van gesprek met de ondernemingsraden.

De eerste stap is gericht op de efficiëntie vergroten en banden versterken tussen boeren en klanten op de thuismarkten. Daarom worden in twee landen units ingericht, in Duitsland en de Benelux. Deze units houden toezicht op de aankoop van vee, het slachten, uitbenen, verwerken, verpakken en de verkoop van het vlees.

Het uitvoerend comité, met Ronald Lotgerink als CEO en Tjarda Klimp als financieel directeur, dient die veranderingen in goede banen te leiden. Dat doen ze met een heel team: Philippe Thomas, verantwoordelijk voor Duitsland, Leon Cuypers voor de Benelux, Simon Morris voor 'food service', Mattijn Bak als 'chief transformation officer' en Binne Visser als 'chief human resources officer'.

COO beef David De Camp heeft besloten geen rol op zich te nemen in de nieuwe organisatie. Wel blijft hij bij Vion om andere strategische projecten te ondersteunen.

'Ingredients' nieuwkomer

Freek van den Eijnden wordt verantwoordelijk voor de nieuwe unit 'ingredients' en zal ook de nieuwe functie 'science and sustainability' (CSSO) opbouwen. Deze tak van sport dient alle delen van het dier optimaal tot waarde te brengen. Dat past bij een verantwoorde vleesproductie.

Met extra focus op innovatie en duurzaamheid benadrukt Vion het strategische doel om de nummer 1 van duurzame vleesbedrijven in Europa te worden. De veranderingen worden vanaf het vierde kwartaal van 2023 doorgevoerd.

Bekijk meer over:

Stelling

Loading

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer